W. Paap, Jb. en W. Koper (bijnaam ‘Sok’), Floor Koper, M. en J. Keesman, P. Koper, W. Keur en Jb. Zwemmer (Kimman), Willem Draijer (een-oortje), J. Kerkman (Janbroer), Arie Paap, Jan Molenaar…. zijn enkele namen van de helden uit het verleden van de KNRM.

De KNRM bestaat dit jaar 200 jaar. In september organiseren we daarom in het Zandvoorts Museum een tentoonstelling over de KNRM: Redders op Zee. Een unieke tentoonstelling, waar je de spannende verhalen over verschillende reddingen en redders kunt beleven. Portretten van onze Zandvoortse redders van toen en nu komen tot leven in deze tentoonstelling.

In opdracht van het Zandvoorts Museum is Zandvoortse fotografe Joyce Goverde bezig om een portretserie te maken over onze eigen, Zandvoortse helden op zee. Om een brug te slaan naar het verleden zijn we nu op zoek naar nazaten, familie, kleinkinderen van deze Zandvoortse helden van de zee. Zodat hun verhalen over de KNRM Zandvoort ook op de gevoelige plaat vastgelegd kunnen worden.

Als dank voor jouw medewerking word je uitgenodigd voor de opening van de tentoonstelling in het Zandvoorts Museum en alle geportretteerden krijgen na afloop van de tentoonstelling een foto kado.

Contactgegevens: lokalezandvoortsehelden@gmail.com of info@zandvoortsmuseum.nl

Kaartverkoop

Reserveer alvast een plekje op een dag en een tijdstip waarop het u uitkomt.